Helg med bullbak och pyssel!

Hej allihopa och hoppas att ni har haft en bra helg!

I fredags, efter en lång resa hem från Falun, firade jag en vän som fyllde år med en massa dans och skratt. I lördagen var jag uppe i ottan och begav mig till Alby tillsammans med hunden Bruno för bullbak med min vän Tilda.

Bullarna blev väldigt lyckade, trots att vi glömde både det obligatoriska ägget som ska göra bullarna fluffigare och som mamma underströk betydelsen av både en och två gånger när jag bad om receptet, och bullpapper. Bruno dammsög golvet efter godsaker som föll ner under bakning och matlagning och var även han mycket nöjd med dagen.

Söndagen bestod av promenader och fotografering. Hittade en mycket fin rosbuske som jag kastade mig över med kameran, visst är den fin!

Såhär fina blev bullarna, trots avsaknad av både ägg i degen och bullpapper.Bruno väntar på att något ska ramla ner på golvet.
Fina rosor som överlever både kyla och mörker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0