Hälsningar från Sälen!

Hej alla! 

Efter en underbar långhelg i Barcelona, med strålande sol, mycket tapas, f
otboll och upplevelser, packade jag om väskan och begav mig upp till Sälen. Från sommar i Barcelona, till vår i Stockholm, till snö och vintersol.


Här i Sälen har det varit fantastiskt väder hela veckan, med undantag för idag då det vräkte ner snö. Alla är solbrända och fräscha och aktiviteterna följer varandra. Biski, skoterkörning, pianobar, gemensamma middagar och sångtävlingar.


Under gårdagen hann jag med att åka skoter med Björn och hans dotter, vår klippa i Dalarna Daniel och nya stjärnskottet i Umeå, Emma F. På bilden ser ni Björn visa oss att från där vi står, och som jag nu tyvärr tappat namnet på, kunde man se både Mora och Norge. Underbar utsikt och mycket mycket roligt att flyga fram på skotersläpet.


Jag hjälpte även till med korvgrillning och ska väl passa på att be om ursäkt för eventuell korvsushi som kan ha serverats med anledning av mycket ringa grillningserfarenhet från min sida. Alla tycktes dock mätta och nöjda efter lunchen och kastade sig ut i backarna igen.


Sedan var det dags för biski. Klas, vårt Göteborgsankare, visade sig vara en fantastisk skidkamrat och vi flög ned längs fjället. Jag fick till och med styra lite själv och det var väldigt intressant att se hur lite kraft det krävs för att få till en riktigt smidig och härlig åkning. Också mycket imponerande att se hur duktiga ni alla var som deltog i biskiskolan!


På kvällen bar det av till Experium för bowling. Från VH deltog jag, Veronica, Daniel från Dalarna och Emma F. Jag hade en enorm nybörjartur i början och slog uteslutande strikes och spärrar. Men sen började jag tänka och då gick det utför… Man ska bara blunda och kasta är en slutsats.


Jag, Veronica och Emma F tog sedan en liten simtur i äventyrsbadet och låg och bubblade i inomhuspoolen och sedan utomhuspoolen. Emma F och jag vågade oss även på vattenrushkanan! Med oss hade vi oss filmteamet som noga dokumenterade kvällen.


Imorgon åker jag till Stockholm igen och tar mig an den pågående flytten där hemma. Fullspäckat schema som vanligt! Ha det så bra allihopa!


Utsikten som Björn pekar ut nedan med stor entusiasm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0